Monday, May 6, 2013

Pilihan Raya Umum 2013.

Tukang tulis... Syida@Mrs K at 3:06 AM

Dah Mengundi? Yang first time mesti extra thrill. Rasa macam dah dewasa sangat...hahaha...saya pun macam tu juga dulu. Xcited kot. This is my third time. Still voting at my hometown... Batu Caves je. Mujur tak payah travel jauh2. Jenuh juga kalau bersesak-sesak di jalanraya/lebuhraya kan. Tapi 5 tahun sekali apa salahnya.

Mohon pada Allah, sebaik keputusan diumumkan segalanya akan selamat. Moga tak ada la pergaduhan atau pertumpahan darah. Tak sanggup rasanya melihat sesama kita bergaduh hanya kerana perbezaan pendapat. Lately pun jenuh nak explain kat boys & Tisya bila dorang tengok kat newspaper gambar orang berdarah2 bergaduh. Boys dah pandai baca so of course dorang boleh baca sendiri. Saya pula tak nak tanamkan negative taught pada mereka. So kena pusing sikit explain nya agar tak menjadi isu nanti.

Semoga Malaysia lebih aman dan damai, maju dan berjaya. Semoga kita kembali ke zaman di mana setiap kaum hormat menghormati dan tahu garis batasan jika ingin menegur baik segi agama, amalan atau apa saja. Hidup baik-baik sahaja dan didik anak2 menghormati semua orang tak kira usia, bangsa dan agama. Tiada sesiapa yg lebih hebat antara kita kecuali Pencipta.

p/s: Lately dok nyanyi lagu mari mengundi jer....huhuhuhu

0 nak komen..:

 

Mama vs Dunia Baru Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting