Sunday, May 5, 2013

Selamat Mengundi!

Tukang tulis... Syida@Mrs K at 12:07 AM
start pukul 8 pagi ni In Sha Allah sekali lagi rakyat Malaysia diberi mandat untuk memilih pemimpin untuk menerajui negara untuk tempoh 5 tahun lagi. Semoga segalanya berjalan lancar dan aman damai. Yang menang jangan tak bersyukur dan lupakan janji untuk memberi yang terbaik untuk rakyat. Dan yang kalah jangan la merajuk sampai nak mengamuk. Bukan contoh yang baik untuk generasi muda. Bak seorang ayah atau ibu yang mudah melenting jika ditegur, jangan terkejut anak2 tetiba mengamuk sakan jika kita tegur mereka satu hari nanti. Kepimpinan Melalui Teladan, kata cikgu saya dulu.



Lately isu2 berkenaan politik mencuri banyak masa saya. Pembacaan, melayari internet & forum tv sering mengganggu kelancaran hari saya. Satu hari twin bertanya tentang ini. Seboleh-bolehnya saya tak nak memburukkan mana2 parti pun. Walaupun saya sokong yang itu tapi saya tak nak guna bad words pada yang ini. Cukup lah berkata "yang ni mama abah tak geng". "Kenapa?" tanya mereka. "Sebab Mama & Abah lebih yakin dan percaya pada geng ni untuk menerajui negara" "Kenapa kena ada mengundi?" tanya Haziq. "Sebab ini masanya kita memilih peneraju negara setelah 5 tahun" Hazim pula bertanya "So far hidup kita okay, kenapa kena pilih yang baru?" "Sebab that's hows the system works. After 5 years mungkin ada pemimpin kurang bagus yang perlu kita tukarkan" "Kenapa this men looks angry?"tanya twin lagi. "Owh, maybe he wants people to believe and choose him" said tired mom. "We dont want to choose an angry man to become a leader. Angry will makes u looks scary. Angry means u cant handle stress. If u cant handle strees, how could u handle Malaysia"...said the twin. I was speechless...WoW!

p/s so apa kata anda?...kids are sooooooo naive but still their way of thinking can teach u something. Jangan lupa bawa IC, Pangkah baik2 dan senyum. Takmo gaduh2. Saya cuma mahu Malaysia yang lebih maju, aman damai dan berjaya. Kalau Malaysia mundur, kesian kat anak2 kita. Be wise and Keep Cool.

0 nak komen..:

 

Mama vs Dunia Baru Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting