Thursday, April 5, 2012

Kisah kawan boys yang suka pinjam barang

Tukang tulis... Syida@Mrs K at 4:25 PM
Balik sekolah 2 beradik ni kecoh citer hal sekolah dorang. Riuh rendah dalam kereta berebut nak citer. Layankan ajela. Janji buckle up and duduk elok2.

Haziq and Hazim argued tentang kawan sekolah dorang. Kawan dorang yang suka pinjam barang tapi tak pulangkan. Kalau tak bagi pinjam siap cubit2. Mama & Mr Hubby tak nak campur sangat sebab nak dorang belajar uruskan masalah sendiri. Lagipun ini melatih jati diri mereka dan kemahiran mereka berfikir dalam menangani masalah. Asalkan dua beradik ni tak cedera udah la.

Dalam dengar dorang bercerita, nak tergelak pun ader. Hazim kata kalau ikut hati jahat dia, dah lama dia sepak budak tu tapi hati baik kata jangan. Tu suruhan syaitan...Pastu Haziq kata " err...Hazim dengar ke suara syaitan tu?..." Apa lagi marah la Hazim. Katanya Haziq ni tak paham la. Itu contoh katanya. Kalau kita ikut buat benda jahat itu diajak oleh syaitan la....Pastu dengan selamba Haziq jawab " Ohhhh...ingat Hazim dengar suara syaitan tadi..."...

Hahahaha......gila selamba si Haziq ni. Nasib baik Hazim cool jer. Pastu dorang sambung gelak2 sambil bergusti dalam kereta walaupun diikat tali pinggang. Tisya tutup telinga. Bising katanya. Nak nyanyi lagu Najwa Latif pun susah...

huhuhuhu......tengahari Khamis yang panas terik namun indah....

p/s....agak2..kalau kita dengar suara syaitan kita ikut ke tidak?...errrr..seram.





5 nak komen..:

Mimivec Klose said...

Salam Puan Syida.

Saya mimie bekerja di sebuah production filem dan penerbitan iklan. Boleh saya dptkan email Puan?

Thank U.

Syida@Mrs K said...

;)

syiela said...

hehehehehe... haziq yang selamber..

emma dangdut said...

ngeri bah, -.-

Syida@Mrs K said...

syiela:..memang haziq cam tu. suka nyakat hazim kasi hangin

ma: bah?..apa tu?..hehehe

 

Mama vs Dunia Baru Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting