Tuesday, October 16, 2012

Budak Maut Dihempap TV...

Tukang tulis... Syida@Mrs K at 8:44 AM
Sedey sangat baca news semalam. Terbayang kesakitan yang ditanggung si kecil waktu tu. Kita yang besar ni pun kalau pet lock jatuh atas kaki pun sure meraung inikan sikecil yang dihempap tv.

Halif Hariz Khalil baru berusia 2 tahun dihempap tv berukuran 29 inci jenis lama tu (CRT). Masa tu Halif Hariz sedang bermain di dalam bilik di rumahnya dengan abang2nya. Ibubapanya juga berada dalam bilik tersebut. Halif Hariz menarik laci rak televisyen menyebabkan tv tersebut menghempapnya.

Kesiannya...malang tak berbau kan. Benda nak jadi. Teringat satu kejadian dulu yang hampir sama. Kanak-kanak cina berumur lebih kurang Halif Hariz kot maut dihempap tv juga. Si kecil yang suka menonton tv/vcd nyanyian kanak-kanak dihempap tv kerana dipercayai tertarik wayar tv tersebut. Mungkin si kecil ni tengah excited menari sambil tengok vcd tu kot. God...so tragik.

Tak payah nak pin point siapa salah. Selalunya kesalahan di letakkan di bahu si ibubapa. Semua ibubapa mahukan anak2nya sihat dan selamat kan kecuali yang jenis buang anak tu. Yet as parents sama2 lah kita berusaha mengelakkan kemalangan seperti ini berlaku. Check balik2 apa2 peralatan di rumah yang mungkin membahayakan si kecil mahu pun yang dah remaja. Malah mungkin sikap sambil lewa kita dalam sebilangan aspek.

To family of Halif Hariz, semoga tabah dan kuat dalam ujian ini..

p/s...adakah jualan tv lcd akan semakin laris lepas ni......

0 nak komen..:

 

Mama vs Dunia Baru Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting