Friday, April 1, 2011

Book of the month

Tukang tulis... Syida@Mrs K at 9:53 AM

Dah masuk bulan April dah...Cepat betul masa berlalu. Tu peringatan utk diri sendiri tu supaya memperbanyakkan amalan & perbetulkan diri sendiri yang dah makin "dewasa" ini.

Sejak resign saya punya lebih banyak masa untuk membaca. Salah satu hobi yang paling saya suka. Dulu masa budak2 sekolah, saya suka baca novel. Standard la budak sekolah kan. Sambil baca sambil berangan. Kadang2 saya akan baca sampai habis dalam sehari sebab nak tahu endingnya secepat mungkin. Lepas tu mak marah sebab tak tolong masak ker kemas rumah ker. Terperap je dalam bilik. Nak beli banyak2 buku takde duit so baca la buku tu banyak2 kali. Bila lepas SPM, dah pandai sewa buku kat CM (Central Market). Kalau satu buku RM12, bila pulangkan dapat balik RM10, sewa yang lain pulak. Seronok sangat. Kalau banyak duit sok saya nak bukak bisnes cam gini lah. Hehehehe...

Masa kerja dulu nak baca satu buku sebulan sampai habis pun jenuh. Macam2 benda nak buat. Bila letak kepala kat bantal jer terus lena. Harap baca surat khabar & majalah PA & MA dan Wanita...hehehe...itu pun hubby sponsor tiap2 bulan....Majalah lain dia tak bagi. Takut rosak minda katanya...hehehe iyolah...

Bila pregnant terus jadi rajin gila nak baca. Kadang2 sanggup tahan ngantuk asal dapat baca. Pastu nak pergi kerja, dalam kereta confirmed tidur. Kesian Mr Hubby drive sorang2 :)

Sekarang dah 2 tahun lebih saya bergelar surirumah tangga sepenuh masa. Banyak buku Mr Hubby dah belikan. Setiap bulan kadang sampai 2 ke 3 buku. Dari buku masak, business, exercise :),self improvement ke parenting dll. Thank you to my dear sebab tahu kegemaran saya. Dari bukulah banyak yang saya belajar terutamanya parenting. Bukan apa zaman makin berubah, saya nak cuba jadi Ibu terbaik utk anak2 saya. Ini salah satu cara kita berusaha kan. Doa saya setiap hari semoga Allah menjadikan saya Mama yang terbaik utk anak2 saya, Mama yg sabar, Mama yang bijak, Mama yang menghiburkan dan Mama yg cantik macam Rozita Che Wan.......eh... eh.. silap2....tetiba jer ingat Cik Rozita itew...(lari tajuk..sori-sori) :)

So buku untuk bulan April yelah "Smart Parents Brighter Kids" oleh Zaid Mohamad, terbitan Truewealth Publishing. Kat belakangnya ia tulis...
"Here is a book that addresses parental issues based on proven strategies. It is written by one parent to another, featuring the day to day matters that parents will instantly connect to. This book is timely released masterpiece, a well balanced formula amidst our search to be a human-parent. It has revisited many basic but salient points of parenting, among others, the long forgotten substances - "to love & be loved" "

Okey kalau saya rajin saya taip sinopsisnya ya.

Selamat Membaca kawan-kawan......

2 nak komen..:

Mama Kembar Tiga said...

Mama pun suka pi pinjam buku kat kedai uncle india kat CM tu, banyak choice & murah. Boleh berdiri berjam jam mencari buku apa nak pinjam, skali pi pinjam banyak banyak terus, senang

Syida@Mrs K said...

Sekarang ada lagi ke? Lama betul tak pergi CM. Dulu masa budak2 muda remaja rajin la...hehehe..

 

Mama vs Dunia Baru Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting